Ham/kaas stengels

Ham/kaas stengels

Soms heb je van die dagen dan wil je iets simpels, maar ook weer niet. Regelmatig maakte ik kaasstengels van bladerdeeg. De ene keer met kaneel en suiker en de andere keer met gewoon kaas of ik gebruikte bacon. Deze keer gebruik ik ham en kaas en in plaats van gedraaide stengels vlecht ik ze in.

Je hebt enkel nodig: bladerdeeg, ham, kaas en ei

20131225_115149

Je kun je bladerdeeg plakjes doormidden snijden. Vervolgen maak je kleine inkepingen naar beneden.

20131225_115226

Leg op het bladerdeed een half plakje ham met wat kaas. Ik gebruik voor het gemak geraspte kaas.

20131225_115318

Je zou denken dat nu het moeilijkste gedeelte komt, maar het valt reuze mee. leg 1 voor 1 de reepjes van de zijkanten over elkaar heen.

20131225_115801

Als je ze allemaal hebt gevlochten kun je met een kwastje nog was ei over de stengels heen smeren en klaar is kees.

Ham/kaas stengels

Leave a Reply

