Pasta salade tonijn

Pasta salade tonijn

Zo simpel en o zo lekker voor thuis en onderweg. Als lunch, avondmaaltijd of tijdens de picknick deze pasta salade met tonijn is voor ieder moment geschikt.

Benodigdheden voor 2 personen

  • Pasta penne/fusili 200 gram
  • Blikje tonijn (op water)
  • Sperziebonen 10 stuks (vers of uit blik)
  • 8 snacktomaatjes
  • Gemengde sla
  • half klein uitje
  • 1 italiaanse bol in plakken gesneden
  • 2 eieren (hard gekookt)
  • 2 el olijfolie

IMG_0052

Het moeilijkste van dit recept is het koken van de eieren (vind ik zelf). Ik heb voor dit recept 2 large eieren gebruikt en deze heb ik in het koude water gelegd en vervolgens 10 minuten gekookt. De eieren flink laten schrikken van het koude water is de volgende stap, direct nadat je het kokende water af hebt gegoten. Zo nu kun je de eieren gemakkelijk pellen en is het moment van de waarheid aangebroken….Zijn de eieren goed gekookt en is het eigeel hard? Geslaagd al zeg ik het zelf. De pasta heb ik 10 minuten al dente gekookt en vervolgens af laten koelen. Bij het afkoelen is het prettig om alvast een eetlepel olijfolie door de pasta te mengen. Dit om het plakken van de pasta te voorkomen, maar zeker ook omdat het extra lekker is als deze smaak in de pasta trekt. Als je verse sperziebonen gebruikt is het handig deze tegelijk met de eieren en de pasta te koken. Eventueel in hetzelfde pannetje als de eieren.

Nu het moeilijkste van allemaal…… voeg alle ingrediënten bij elkaar…. en husselen maar.

IMG_0050

Lekker om wat brood erbij te serveren met wat olijfolie/boter en zout. Dat wordt genieten!

Nu had ik toch wel erg veel gemaakt voor 1 persoon dus neem ik de rest mee als lunch. Let op dit kun je doen als je er geen dressing over hebt gedaan. Worden jou collega’s ook zo jaloers als zij met een boterham met kaas zitten en jij deze heerlijke salade bij je hebt? Test het uit zou ik zeggen. IMG_0056

Eet smakelijk!

Leave a Reply

